Nyhet

Följ bussbranschens aktiviteter även på LinkedIn

Nyhet

Sveriges Bussföretag startar nu en Linkedin sida där förbundet kommer informera om viktiga nyheter från branschen, sitt påverkansarbete med bland annat länkar till remissvar, debattartiklar med mera. Flera av förbundets medlemmar och branschkollegor är idag redan aktiva på plattformen.  
 
Idag den 3 april lanserar Sveriges Bussföretag sin nya Linkedin-sida för att bland annat komma närmare medlemmar och befinna sig i de kanaler där medlemmar och intressenter finns. Syftet med närvaron på Linkedin är dels att hålla en levande dialog med intressenter, dels att sprida information såsom viktiga nyheter från branschen och information om olika event, tipsa om pressmeddelanden, debattartiklar och mycket mer. Målet med sidan är att kommunicera och vara med i debatten om sakfrågorna med våra branschkollegor och att komma ännu närmare våra medlemmar.  

- Sociala medier är idag en självklar plattform för våra medlemsföretag och branschen, därför behöver även vi finnas där, vara tillgängliga och informera. Kommunikationen är vårt verktyg för att sprida det goda arbete vi gör inom förbundet, både genom våra förtroendevalda och genom oss tjänstemän. Vi erbjuder redan idag flera uppskattade kanaler som bland annat en välbesökt webbsida, aktivt twitterflöde och flera nyhetsbrev. Att nu lansera en Linkedin sida är en logisk fortsättning, säger Anna Grönlund, branschchef Sveriges Bussföretag. 

I samband med lanseringen kommer Sveriges Bussföretag presentera en serie med miniporträtt av medarbetare på förbundet och vilka frågor de har i fokus i sitt arbete under 2023.  
 
Följ vår sida: linkedin.com/company/sveriges-bussforetag/ och #sverigesbussforetag  
 
För vidare information, kontakta   
Anna Grönlund, branschchef och vice vd på Sveriges Bussföretag  
anna.gronlund@transportforetagen.se, tel: +46 8 762 71 74